
Wybór bramy garażowej może okazać się dla wielu osób nie lada wyzwaniem. Aby nie popełnić błędu warto wiedzieć, które aspekty należy wziąć pod uwagę i czym kierować się przy zakupie.
Trzeba, bowiem, pamiętać, że brama garażowa zostanie (a przynajmniej powinna zostać) z nami na lata. Dobrze jest więc wybrać taką, która będzie stworzona z wysokiej jakości materiałów i spełni wszystkie nasze oczekiwania, a już na pewno taką, która będzie warta swojej ceny. W końcu zakup bramy garażowej to niemały wydatek i chociażby z tego względu należy zadbać i o to, aby pieniądze, jakie na nią wydamy, nie zostały „wyrzucone w błoto”.
Wymiary garażu i jego usytuowanie
Przy wyborze bramy garażowej bardzo ważne jest to, aby odpowiednio dopasować ją do wymiarów naszego garażu oraz do przestrzeni wokół niego. Jeżeli na naszym podjeździe przed garażem znajduje się niewiele miejsca, a tradycyjna brama garażowa po otwarciu uniemożliwia pozostawienie na nim samochodu, to warto rozważyć zakup bramy segmentowej. Bramy segmentowe to doskonałe rozwiązanie dla każdego, dla kogo ważne jest zaoszczędzenie jak najwięcej miejsca na zewnątrz.
Ponadto, wybierając bramę garażową trzeba wziąć pod uwagę wysokość garażu, a także światło samego wjazdu. Należy, bowiem, pamiętać, że to ostatnie nie zawsze będzie odpowiadało rozmiarom bramy. Nie wolno zapominać również o tym, co znajduje się na ścianach naszego garażu. Wszelkie rury, okna, instalacje czy inne przedmioty mogą utrudniać montaż i użytkowanie bramy, jeśli nie zostanie ona odpowiednio dobrana.
Nie bez znaczenia jest też rozmiar naszego samochodu. Brama powinna być na tyle duża, aby można było swobodnie przez nią przejechać, bez dodatkowych i zbędnych manewrów pojazdem.
Producenci bram garażowych
Obecnie na rynku istnieje duża ilość producentów bram garażowych. Którego z nich wybrać? Na pewno takiego, który cieszy się dobrą opinią wśród klientów, a materiały, z których produkowane są jego bramy, posiadają wysoką jakość i potwierdzające ją certyfikaty. Ważne, aby producent udzielał na produkt kilkuletniej gwarancji i nie robił problemów, kiedy klient chce zareklamować bramę. Wybierając producenta nie należy kierować się wyłącznie faktem, że jego nazwa często pojawia się w reklamach telewizyjnych czy radiowych. Każda firma jest inna i warto wcześniej bliżej się jej przyjrzeć.
Autorem artykułu jest firma BRAM-FURT oferująca bramy segmentowe.